معرفی برنامه دیسکورد و مراحل راه اندازی آن

معرفی برنامه دیسکورد : دیسکورد (Discord) نام یک پیامرسان و شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است. دیسکورد بر روی تمامی پلتفرم ها از جمله کامپیوتر و موبایل قابل نصب و استفاده می باشد و همچنین می توان بدون نیاز به نصب و از طریق مرورگر از آن استفاده کرد. 

دیسکورد به گونه طراحی شده است که در هنگام بازی کار با آن بسیار سریع و راحت باشد، دیسکورد از قابلیت چت، تماس صوتی و تصویری بین دو یا چند نفرو همچنین به اشتراک گذاری صدا و تصویر برخوردار می‌باشد

دیسکورد بهترین جایگزین اسکایپ و تیم اسپیک

در مقایسه برنامه دیسکورد با دو برنامه ی اسکایپ و تیم اسپیک ، اکثر گیمر های ایرانی به خاطر کیفیت پایین اینترنت های نامحدود، حاضر نیستند به سمت این سرویس ها بروند؛ بنابراین دور برنامه هایی که سلف هاستد (Self-hosted) هستند و یا حجم بالایی مصرف می‌کنند را خط می‌کشند. اسکایپ یکی از این برنامه های پر مصرف است

دیسکورد برنامه ی چتی برای گیمر ها است

برنامه دیسکورد همانند تیم‌اسپیک، هدف جمع کردن یک کامیونیتی برای گیمر ها را دارد؛ البته که لازمه ی ورود به این برنامه گیمر بودن نیست، اما جزء معدود برنامه هایی است که ابتدا مخاطب مورد هدفشان گیمر ها بوده اند. پس می‌توان نوعی به فکر بودن را از سمت آنها تلقی کرد که امکاناتش بیشتر برای این دسته افراد کاربرد دارد.

دیسکورد سرور های خودش را دارد

یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه دیسکورد این هست که لازم نیست خودتان هاست یک تماس باشید. این برنامه به شما امکان ساخت گروهی می‌دهد که می‌توانید محل سرور آن را انتخاب بکنید. سرور ها در محل هایی چون: اروپای غربی و مرکزی، شرق، غرب، جنوب و مرکز کشور آمریکا، سیدنی استرالیا، سنگاپور، روسیه، هنگ کنگ و برزیل می باشند.

این امکان که شما هاست نباشید منجر به کمتر مصرف شدن حجم اینترنت شما می شود.

دیسکورد اپلیکیشن موبایل دارد و حتی از طریق مرورگر هم اجرا می‌شود.
دیسکورد، علاوه بر این که از طریق کامپیوتر های شخصی با سیستم عامل های ویندور و مک او اس و لینوکس قابل اجرا است؛ از طریق مرورگر ها و موبایل نیز در دسترس است. اپلیکیشن موبایلی دیسکورد تقریبا هیچ چیزی نسبت به نسخه ی ویندوز خود کم و کاست ندارد و می‌توان گفت یکی از نقاط قوت آن است ، در صورتی که نسخه های موبایل و دسکتاپ اسکایپ چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کاربردی خیلی تفاوت ها با هم دارند.

آموزش نصب برنامه دیسکورد

ابتدا وارد سایت دیسکورد شوید و نرم افزار آن را دانلود کنید

آدرس سایت دیسکورد : discordapp.com

بعد از اینکه وارد سایت دیسکورد شدید اگر میخواهید نسخه ویندوز را نصب کنید روی گزینه Download for Windows کلیک کنید و اگر قصد دارید از نسخه وب دیسکورد استفاده کنید روی گزینه Open Discord in your browser کلیک کنید و در صورتی که نیاز به نصب دیسکورد روی سایر پلتفرم ها مانند گوشی را دارید روی گزینه Download که در منوی بالای سایت سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صفحه اول سایت دیسکورد

پیشنهاد میکنیم که برنامه دیسکورد را دانلود و نصب کنید زیرا در نسخه وب تمامی قابلیت ها وجود ندارند.

بعد از اینکه فایل را دانلود کردید با اجرای آن کمی صبر کنید تا دیسکورد نصب شود.

بعد از نصب ، دیسکورد بصورت خودکار اجرا می شود.

برنامه دیسکورد در حال نصب

پس از نصب دیسکورد شما صفحه زیر را مشاهده می کنید :

صفحه ورود و ثبت نام برنامه دیسکورد

اگر از قبل حساب کاربری دارید ایمیل و رمز خود را وارد کنید تا وارد شوید.

برای ساخت اکانت جدید روی متن آبی مشخص شده Register کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود:

صفحه ثبت نام برنامه دیسکورد

در این صفحه در کادر اول آدرس ایمیل خود را وارد کنید توجه: ایمیلی که وارد می کنید باید واقعی و مال خودتان باشد زیرا لینک تائید به آن فرستاده می شود.

در کادر دوم یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید در کادر سوم نیز رمز خود را وارد کنید.

حالا بر روی Continue کلیک کنید.

ساختن یا عضو سرور شدن در برنامه دیسکورد

در صفحه بالا می توانید عضو یک سرور شوید (دکمه سمت راست) و یا خودتان یک سرور بسازید (گزینه سمت چپ) سرور ها همان گروه ها هستند.

قبل از هرچیزی لازم است تا ایمیل خود را تائید کنید پس وارد ایمیتان شوید و روی لینکی که برایتان ارسال شده کلیک کنید ، اگر ایمیلی برای شما ارسال نشده مانند عکس زیر روی گزینه Resend کلیک کنید تا دوباره ایمیل برای شما ارسال شود

تایید ایمیل برنامه دیسکورد

پس از تایید ایمیل شما پیغام نارنجی رنگ که در بالای نرم افزار دیسکورد بود حذف می شود و با صفحه ای شبیه به عکس زیر مواجه می شوید :

صفحه اصلی برنامه دیسکورد

نرم افزار دیسکورد رایگان می باشد اما اگر بخواهید امکاناتی مانند :

  • تگ پروفایل دلخواه
  • ارتقا حجم آپلود تا ۵۰ مگابایت
  • تماس با کیفیت Full HD
  • پشتیبانی ویژه دیسکورد
  • Gif و ایموجی های دلخواه
  • استفاده از ایموجی ها در تمام سرور ها
  • و …

به دیسکورد خود اضافه کنید نیازمند خرید نیترو در دیسکورد هستین

می توانید دیسکورد نیتروی مورد نظر خود را از لینک زیر خریداری کنید :

خرید دیسکورد نیترو

امیدواریم از نرم افزار دیسکورد لذت ببرید ، لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو